Termeni și Condiții
Ultima actualizare: 01.05.2025
1. Termeni generali
DRIVEWAY S.R.L, cu sediul la Cluj-Napoca, Str. MIRĂSLĂU, Nr. 2, Apartament 46, Județ Cluj, este Administratorul site-ului www.driveway.ro
Vă rugăm să citiți cu atenție TERMENII ȘI CONDIȚIILE DE UTILIZARE A SERVICIILOR DRIVEWAY (denumite în continuare “Termeni si conditii DRIVEWAY“) înainte de a utiliza serviciile oferite de către DRIVEWAY S.R.L.
Utilizator se referă la orice persoană fizică care a consimțit să respecte clauzele specificate în secțiunea „Termeni și Condiții Generale” a site-ului nostru și care utilizează acest site, denumit în continuare „Utilizator”.
Client desemnează orice persoană fizică care a împlinit vârsta de 21 de ani și dorește să închirieze un autoturism în condițiile standard care a acceptat clauzele din secțiunea „Termeni și Condiții Generale” ale site-ului nostru, utilizează site-ul și semnează, în vederea încheierii unui acord, Contractul de închiriere cu DRIVEWAY, denumit în continuare „Client”.
Termeni și Condiții reprezintă prezentul document ce conține termenii și condițiile de utilizare ale site-ului, prin care se stabilesc condițiile în care orice persoană poate vizita sau accesa site-ul, precum și condițiile în care pot fi utilizate serviciile oferite prin intermediul site-ului. Acesta completează prevederile contractului de închiriere.
Acest document reglementează termenii și condițiile de utilizare ale site-ului, stabilind condițiile în care orice persoană poate accesa sau utiliza serviciile puse la dispoziție prin intermediul site-ului nostru.
Neacceptarea acestor Termeni și Condiții sau a oricărei prevederi din acest document implică obligația Utilizatorului/Clientului de a înceta imediat accesarea site-ului. Accesarea în continuare a site-ului, vizitarea oricărei pagini a acestuia sau utilizarea serviciilor disponibile pe site reprezintă acceptarea deplină și necondiționată a Termenilor și Condițiilor și a tuturor prevederilor din acest document.
În cazul în care Utilizatorul/Clientul acceptă integral și necondiționat termenii acestui document, acesta înțelege și confirmă că orice accesare sau vizitare a site-ului constituie o acceptare completă și necondiționată a Termenilor și Condițiilor și a oricărei prevederi din document. Neacceptarea Termenilor și Condițiilor de către Utilizatorii menționați anterior atrage obligația acestora de a înceta imediat utilizarea site-ului.
Site desemnează domeniul www.driveway.ro
1.1 Accesarea Serviciilor
Utilizatorul/Clientul este o persoană fizică care îndeplinește toate condițiile legale și contractuale stipulate în Termenii și Condițiile site-ului pentru a încheia un Contract de închiriere și a conduce un autoturism.
DRIVEWAY își rezervă dreptul de a modifica, în orice moment, furnizarea serviciilor și/sau accesul Utilizatorului/Clientului la acestea, în totalitate sau parțial, inclusiv disponibilitatea oricăror elemente legate de Servicii, fără a fi necesară o notificare prealabilă.
Prin simpla acceptare a „Termenilor și Condițiilor DRIVEWAY”, utilizatorii site-ului declară și garantează că au dreptul legal de a utiliza Serviciile și de a accesa site-ul, asumându-și întreaga responsabilitate pentru alegerea și utilizarea acestora.
2. Drepturile asupra Conținutului Site-ului
Conținutul și elementele grafice ale site-ului, inclusiv, dar fără a se limita la acestea, întregul conținut text și orice alt material transmis către și de către Utilizatori (prin vizualizare directă pe site, prin comunicări comerciale sau orice alt tip de material asociat, direct sau indirect, cu site-ul) sunt proprietatea Administratorului Site-ului și constituie conținutul acestuia. Cu excepția cazurilor în care pe site se indică un alt titular de drepturi, un alt deținător sau o altă sursă, materialele, informațiile sau opiniile furnizate Utilizatorilor, precum și comentariile și/sau opiniile exprimate de aceștia cu privire la conținutul site-ului nu aparțin Administratorului Site-ului.
Utilizatorul se angajează să respecte toate drepturile de autor și orice alte drepturi de proprietate intelectuală deținute de Administratorul Site-ului asupra site-ului, conținutului acestuia sau asupra utilizării acestuia.
Este interzisă copierea, preluarea, reproducerea, publicarea, transmiterea, vânzarea, distribuirea parțială, integrală sau modificată a conținutului acestui site sau a oricărei părți a acestuia.
Administratorul Site-ului își rezervă dreptul de a acționa în instanță împotriva oricărei persoane sau entități care încalcă în orice mod prevederile menționate mai sus.
Orice cerere de utilizare a conținutului site-ului în scopuri comerciale sau altul decât cel personal poate fi adresată la adresa indicată, cu mențiunea „Pentru echipa DRIVEWAY”, sau prin oricare dintre modalitățile de contact descrise pe pagina de Contact a site-ului.
Este interzisă utilizarea acestui site, a conținutului său, a serviciilor sau a oricărei facilități oferite de site în scopuri comerciale, cum ar fi recrutarea de angajați de către angajatori sau promovarea de oferte de servicii, fără acordul prealabil și scris al Administratorului Site-ului.
De asemenea, este strict interzisă postarea pe site a oricărui conținut, inclusiv materiale, comentarii, imagini, secvențe video, sau orice alte tipuri de conținut care utilizează un limbaj obscen sau vulgar, care conține texte ilegale, amenințătoare, abuzive, indecente, mesaje rasiste sau discriminatorii, sau care ar încălca orice alte drepturi și libertăți fundamentale, conform legislației în vigoare.
3 Condiții generale de închiriere, aplicabile clientului după semnarea contractului de închiriere
3.1 Condiții generale de închiriere
3.1.1 Pentru a putea închiria un autoturism, CLIENTUL trebuie să dețină un permis de conducere național și/sau internațional valabil de cel puțin 18 luni. De asemenea, este obligatorie prezentarea, în original, a unui document de identitate și a unui card bancar de credit, ambele valabile și emise pe numele CLIENTULUI.
3.1.2 În cazul în care CLIENTUL deține un permis de conducere redactat într-un alfabet diferit de cel latin, iar legislația în vigoare impune deținerea unui permis internațional, CLIENTUL are obligația de a prezenta un astfel de document. LOCATORUL nu își asumă responsabilitatea pentru valabilitatea permisului internațional. Orice prejudiciu cauzat LOCATORULUI ca urmare a lipsei sau nevalidității acestui document va fi suportat integral de către CLIENT.
3.1.3 Pentru a închiria și conduce un autoturism în condiții standard, CLIENTUL trebuie să aibă vârsta minimă de 21 de ani. Atât șoferul principal, cât și eventualii șoferi adiționali, trebuie să dețină un permis de conducere valabil, emis de cel puțin 18 luni.
3.1.4 Autoturismele sunt închiriate exclusiv pentru utilizare pe teritoriul României. În acest sens, utilizarea autoturismului în afacerea granițelor țării nu este permisă. Pe teritoriul României, autoturismele pot fi conduse fără limită de kilometri, cu excepția cazurilor în care perioada de închiriere este mai mică de 3 zile, situație în care se aplică o limită de 300 km/zi. Depășirea acestei limite atrage perceperea unei taxe suplimentare de 15 Euro pentru fiecare 100 km suplimentari.
3.2 PLATA / REZERVAREA AUTOTURISMULUI
3.2.1 Tariful de închiriere include următoarele servicii și costuri: asigurarea RCA (răspundere civilă auto), rovinieta, întreținerea și asistența tehnică a autoturismului, echiparea cu anvelope corespunzătoare sezonului (de iarnă sau de vară, după caz), precum și suport tehnic. Tarifele sunt exprimate în euro și variază în funcție de clasa, modelul autoturismului și durata perioadei de închiriere. Prețurile pot fi consultate în timp real pe site-ul nostru, www.driveway.ro, prin introducerea perioadei exacte de închiriere.
3.2.3 Tariful de închiriere nu include: costul carburanților, taxe de drum suplimentare (altele decât rovinieta, care este inclusă), taxe de trecere a podurilor, taxe de parcare, inclusiv cele din aeroporturi, precum și eventualele amenzi aplicate pentru încălcarea regulilor de circulație sau a legislației naționale în vigoare. Plata acestor costuri revine în totalitate în sarcina CLIENTULUI. Orice amendă emisă pe durata perioadei de închiriere va fi imputată direct CLIENTULUI, conform condițiilor contractuale. În plus, pentru gestionarea fiecărui astfel de caz, se va percepe o taxă de administrare în valoare de 40 Euro.
3.2.4 Modalități de plată și politică de anulare a rezervării Plata integrală se poate efectua în avans prin transfer bancar, prin intermediul site-ului nostru sau la momentul semnării Contractului de închiriere, cu un card de credit (VISA, MASTERCARD), în RON, la cursul de vânzare al BNR + 2% din ziua efectuării plății. Plata în numerar este permisă doar în situații excepționale și exclusiv cu acordul expres al LOCATORULUI.
Opțiuni de plată și condiții de anulare:
- Rezervare cu plată parțială (taxă de rezervare): Dacă CLIENTUL alege să achite doar un avans pentru rezervarea autoturismului, această sumă este nerambursabilă, indiferent de momentul anulării.
- Plată integrală, fără posibilitate de rambursare – tarif promoțional: Dacă CLIENTUL optează pentru plata integrală în avans, fără opțiunea de rambursare, pentru a beneficia de cel mai bun preț, suma achitată este nerambursabilă, indiferent de momentul anulării.
- Pachet flexibil, cu rambursare garantată: Dacă CLIENTUL alege opțiunea flexibilă, cu drept de anulare, suma achitată în avans va fi rambursată integral, indiferent de momentul solicitării anulării, cu condiția ca anularea să fie comunicată în scris.
Procedura de anulare: Anularea unei rezervări plătite în avans trebuie transmisă în scris, fie la adresa de e-mail indicată pe pagina de contact a site-ului, fie prin răspuns la e-mailul de confirmare primit de la echipa noastră. Rambursările se efectuează în termen de maximum 15 zile lucrătoare, în contul din care s-a efectuat plata (acolo unde este aplicabil).
3.2.5 Rezervarea unui autoturism devine fermă și valabilă doar după confirmarea expresă din partea LOCATORULUI, emisă în urma verificării disponibilității autoturismului și a eligibilității CLIENTULUI, pe baza documentelor transmise de acesta prin e-mail, WhatsApp, mesaj text, apel telefonic sau orice alt mijloc de comunicare electronică. Confirmarea poate fi transmisă prin e-mail, mesaj WhatsApp sau apel telefonic. În lipsa acestei confirmări, rezervarea nu este considerată validă.
3.2.6 Rezervarea se referă la o clasă sau categorie de autoturism, nu la un anumit model sau exemplar specific. LOCATORUL va depune toate eforturile pentru a aloca un autoturism care să corespundă cât mai bine preferințelor și cerințelor CLIENTULUI, în limita disponibilității flotei.
3.2.7 În cazul în care, la momentul livrării, nu este disponibil un autoturism din clasa sau categoria rezervată, LOCATORUL va pune la dispoziția CLIENTULUI, fără costuri suplimentare, un autoturism similar sau dintr-o clasă imediat superioară. Dacă niciuna dintre aceste opțiuni nu este disponibilă, LOCATORUL va oferi un autoturism disponibil din flotă, astfel încât să asigure mobilitatea CLIENTULUI.
3.3 LIVRARE / PRELUNGIRE / RETURNARE AUTOTURISM
3.3.1 Livrarea autoturismelor se efectuează exclusiv în orașul Cluj-Napoca. Autoturismul poate fi livrat fie la locațiile LOCATORULUI, fie la locația indicată de CLIENT. La cerere și în funcție de disponibilitate, autoturismul rezervat poate fi livrat direct la aeroport.
3.3.2 Autoturismul închiriat va fi predat împreună cu o copie conformă cu originalul a certificatului de înmatriculare (talon), pentru a preveni posibile infracțiuni și a asigura transparența în utilizarea acestuia.
3.3.3 Proprietarul autoturismului se angajează să pună la dispoziția autorităților sau instituțiilor competente, la cerere, certificatul de înmatriculare (talonul) original, în termen de maximum 48 de ore de la solicitarea oficială a acestora.
3.3.4 Autoturismul va fi livrat în stare bună de funcționare, curat și igienizat, fără defecțiuni sau avarii vizibile ale caroseriei sau interiorului, cu excepția celor menționate în secțiunea "Livrare/Returnare Autoturism."
3.3.5 CLIENTUL are obligația de a verifica starea autoturismului înainte de semnarea Contractului de Închiriere. Orice reclamație privind starea autoturismului va trebui făcută în momentul livrării și va fi consemnată în secțiunea "Observații." CLIENTUL va fi pe deplin responsabil pentru orice daune ale autoturismului care nu au fost notate în momentul livrării. Nu se vor accepta reclamații sau obiecțiuni ulterioare privind starea autoturismului.
3.3.6 CLIENTUL se obligă să returneze autoturismul împreună cu toate documentele, cheile, accesoriile și echipamentele în stare bună (în starea în care le-a primit), la locul și data convenite în Contractul de Închiriere. Orice reclamație sau obiecțiune referitoare la starea autoturismului nu va fi acceptată după livrare.
3.3.7 Orice întârziere față de termenul specificat pentru returnarea autoturismului în Contractul de Închiriere poate conduce la aplicarea unei noi taxe pentru o zi suplimentară de închiriere și la sesizarea Poliției pentru furtul autoturismului, cu excepția cazului în care CLIENTUL notifică în scris sau telefonic intenția de prelungire a perioadei de închiriere. În acest caz, CLIENTUL va trebui să efectueze plata pentru noua perioadă de închiriere înainte de expirarea perioadei inițiale.
3.3.8 Prelungirea Contractului de Închiriere este posibilă doar cu acordul LOCATORULUI. CLIENTUL trebuie să transmită solicitarea de prelungire în scris la adresa de e-mail de pe site-ul LOCATORULUI sau telefonic la numărul +40 775 507 270 cu cel puțin 24 de ore înainte de expirarea perioadei inițiale de închiriere. Tariful aferent prelungirii trebuie achitat în termen de cel puțin 12 ore înainte de începutul perioadei de prelungire. LOCATORUL poate modifica oferta comercială, inclusiv tipurile de tarifare și tarifele acestora, iar CLIENTUL va fi informat despre aceste modificări și va putea decide dacă dorește să accepte noile condiții pentru prelungirea perioadei contractuale.
3.3.9 Dacă prelungirea Contractului este posibilă, LOCATORUL va confirma CLIENTULUI această posibilitate prin transmiterea unui act adițional de semnat și a facturii aferente. Dacă CLIENTUL nu returnează actul adițional semnat în termenul stabilit, Contractul se consideră prelungit în baza confirmării încasării chiriei aferente perioadei de prelungire.
3.3.10 În cazul în care LOCATORUL nu confirmă prelungirea Contractului sau CLIENTUL nu plătește chiria pentru prelungire conform tarifului și termenului stabilit de LOCATOR, Contractul nu va fi considerat prelungit, iar CLIENTUL este obligat să returneze autoturismul conform termenului inițial. În caz contrar, LOCATORUL are dreptul să sesizeze Poliția.
3.3.11 Dacă LOCATORUL nu returnează autoturismul la data convenită, respectiv ultima zi a Contractului de Închiriere, LOCATORUL își rezervă dreptul de a factura dublul chiriei aferente perioadei dintre ultima zi a contractului și ziua în care autoturismul este returnat efectiv.
3.3.12 În acest context, CLIENTUL confirmă că nu se aplică prevederile articolului 1810 din Codul Civil referitoare la tacita reînnoire și nu se consideră că a început o nouă perioadă de închiriere.
3.3.13 Livrarea și returnarea autoturismului se vor face în timpul programului de lucru: luni - vineri, între orele 08:00 AM și 20:00 PM. În cazul în care livrarea sau returnarea are loc în afacerea acestor ore, se va percepe o taxă de 15 Euro.
3.3.14 Returnarea autoturismului într-un alt oraș decât Cluj-Napoca nu este permisă. Autoturismul trebuie returnat în Cluj-Napoca, la locul stabilit în Contractul de Închiriere. În cazul în care CLIENTUL nu returnează autoturismul în Cluj-Napoca, se va percepe o taxă suplimentară de 250 Euro pentru dislocare.
3.4 UTILIZAREA AUTOTURISMULUI
3.4.1 CLIENTUL își asumă întreaga responsabilitate (inclusiv contravențională, civilă și penală) pentru nerespectarea termenilor contractuali din Contractul de Închiriere și a legislației aplicabile la momentul semnării acestuia.
3.4.2 CLIENTUL se angajează să conducă autoturismul în conformitate cu toate reglementările legale referitoare la circulația pe drumurile publice și acceptă și declară în mod expres că autoturismul nu va fi utilizat:
- În contradicție cu reglementările de trafic, vamale sau alte reglementări legale;
- Pentru transportul de pasageri sau mărfuri în schimbul unei remunerații, pentru a remorca sau împinge orice alt vehicul, remorcă sau obiect;
- Atunci când șoferul autoturismului se află sub influența alcoolului, drogurilor sau altor substanțe interzise;
- În cadrul unor curse, teste, competiții, activități off-road, ca autoturism de școală sau pentru activități vânătorești, sau în orice activitate ilegală;
- Pe drumuri marcate ca închise circulației publice, încărcat peste capacitatea maximă admisă sau cu un număr de pasageri mai mare decât cel prevăzut în talonul autoturismului;
- În zone inundate sau pentru traversarea cursurilor de apă;
- În orice alte condiții care ar putea prejudicia LOCATORUL.
3.4.3 Autoturismul va fi utilizat exclusiv pe teritoriul României. Trecerea frontierei este permisă doar cu acordul scris al LOCATORULUI, care va fi stipulat într-un document scris, și va presupune achitarea unei taxe cuprinse între 250 și 500 Euro.
3.4.4 În cazul în care autoturismul este utilizat în afara granițelor României fără acordul scris al LOCATORULUI, utilizarea acestuia va fi considerată furt și va fi raportată autorităților competente. LOCATORUL își rezervă dreptul de a percepe o taxă de 350 Euro/zi până la recuperarea autoturismului. În afara teritoriului României, CLIENTUL nu beneficiază de asistență rutieră, iar acest serviciu nu este inclus în costul închirierii. Toate costurile legate de repatrierea autoturismului până la granița României vor fi suportate integral de către CLIENT.
3.4.5 Autoturismul poate fi condus exclusiv de către semnatarul Contractului de Închiriere sau de către șoferii adiționali menționați la momentul semnării acestuia. Nerespectarea acestei clauze conferă LOCATORULUI dreptul de a solicita CLIENTULUI despăgubiri în valoare de 1000 Euro, sumă pe care CLIENTUL se angajează să o achite.
3.4.6 CLIENTUL se angajează să nu lase, sub nicio formă, ușile, geamurile, portbagajul sau autoturismul deschise și să nu lase niciodată cheile în interiorul vehiculului. Nerespectarea acestei clauze va atrage răspunderea exclusivă a CLIENTULUI pentru orice prejudiciu cauzat.
3.4.7 În caz de defecțiune sau altă avarie, reparațiile autoturismului vor fi efectuate exclusiv de un service autorizat desemnat de LOCATOR, doar cu acordul și conform instrucțiunilor acestuia. Orice reparație realizată fără aprobarea prealabilă a LOCATORULUI va permite acestuia să solicite daune din partea CLIENTULUI pentru orice prejudiciu adus autoturismului, dar nu mai puțin de 1000 Euro.
3.4.8 CLIENTUL nu poate, sub nicio formă, să vândă, să închirieze sau să garanteze autoturismul. Nerespectarea acestei clauze va atrage răspunderea CLIENTULUI pentru orice prejudiciu generat.
3.4.9 În caz de accident, incident sau defecțiune, CLIENTUL va putea găsi numărul de telefon pentru Asistență Tehnică NON-STOP pe cartea de asigurare. CLIENTUL se obligă să informeze imediat LOCATORUL, care îl va asista și îi va furniza instrucțiunile necesare.
3.5 ASIGURĂRI/RESPONSABILITĂȚI
3.5.1 Autoturismul este asigurat pentru daune cauzate terților pe durata menționată în Contractul de închiriere. Prin semnarea acestuia, CLIENTUL acceptă termenii și condițiile de asigurare cu franșiză (Collision Damage Waiver - CDW), stipulate în Secțiunile 4 și 6, care reduc, indiferent de partea vinovată, responsabilitatea financiară a CLIENTULUI la o sumă minimă obligatorie pentru furtul sau avarierea autoturismului închiriat. Această sumă minimă este echivalentul garanției specificate în Secțiunea 6.
3.5.2 Asigurarea personală a CLIENTULUI, a pasagerilor, a bagajelor sau a altor bunuri nu este inclusă în Contractul de închiriere și nu este acoperită de asigurare.
3.5.3 În cazul în care, datorită utilizării autoturismului, se ridică pretenții față de LOCATOR, CLIENTUL va exonera LOCATORUL de orice răspundere, în măsura maximă permisă de lege. LOCATORUL nu va fi responsabil pentru niciun fel de prejudicii sau pierderi suferite de CLIENT sau pentru daune produse din culpa CLIENTULUI.
3.5.4 În caz de accident, furt sau distrugere a autoturismului din culpa CLIENTULUI (fie exclusivă, fie comună), confirmate de autoritățile competente, CLIENTUL va fi responsabil și pentru suma reținută cu titlu de Garanție.
3.5.5 Garanția nu va fi returnată, sau va fi restituită parțial, în cazurile specific prevăzute în Art. 3.6.4 din Contractul de închiriere.
3.5.6 CLIENTUL este complet responsabil și trebuie să plătească toate daunele (directe și/sau indirecte), costurile și/sau prejudiciile produse dacă șoferul se află sub influența alcoolului, drogurilor sau altor substanțe ilegale, dacă nu respectă orice condiție a prezentului Contract sau dacă nu prezintă documentele necesare eliberate de Poliție (în caz de furt, accident sau alt incident).
3.5.7 În caz de infracțiune, CLIENTUL va fi responsabil civil, penal și contravențional. În cazul unui furt, CLIENTUL trebuie să predea cheile autoturismului și să furnizeze documentul justificativ al furtului, eliberat de Poliție (procesul-verbal).
3.5.8 În cazul nereturnării autoturismului la data prevăzută în Contract sau a utilizării acestuia după expirarea perioadei de închiriere, fără acordul prealabil scris al LOCATORULUI, CLIENTUL își asumă întreaga responsabilitate (contravențională, civilă și penală), fiind obligat să plătească închirierea până la returnarea autoturismului și toate cheltuielile necesare recuperării acestuia, inclusiv cheltuielile legale. LOCATORUL va considera nereturnarea autoturismului ca echivalând cu furtul acestuia, faptă penală, conform legislației în vigoare. După expirarea termenului de închiriere, asigurarea autoturismului încetează să fie valabilă.
3.6 GARANȚIA/SERVICIUL GARANȚIE 0
3.6.1 La semnarea Contractului de închiriere, CLIENTUL este de acord cu blocarea unei Garanții între 500 Euro și 2.000 Euro. Serviciul Garanție 0 poate fi aplicat pe perioade stabilite de companie în cadrul unor campanii promoționale, dar nu exonerează CLIENTUL de responsabilitățile de plată în caz de avarii ale autoturismului.
3.6.2 Suma blocată cu titlu de Garanție depinde de categoria autoturismului rezervat și este specificată în Rezervare și în Contractul de închiriere. CLIENTUL cunoaște și acceptă valoarea Garanției înainte de încheierea Contractului.
3.6.3 Transportul animalelor se va face doar dacă sunt folosite accesorii pentru transport animale (huse, cuști, grilaje de protecție, etc.). În acest caz, CLIENTUL va plăti o Garanție suplimentară de 250 Euro și înțelege că aceasta nu se suprapune cu suma Garanției de bază.
3.6.4 Garanția va fi returnată integral CLIENTULUI dacă:
- Autoturismul este returnat fără avarii (altele decât cele evidențiate în Contract);
- CLIENTUL prezintă documentele necesare în cazul avariilor cauzate de terți și atestă nevinovăția sa;
- Autoturismul este returnat în stare corespunzătoare (de exemplu, nu este excesiv de murdar);
- Autoturismul este returnat cu aceeași cantitate de combustibil;
- Accesoriile predate în momentul livrării sunt returnate în stare bună.
3.6.5 Garanția va fi returnată parțial în următoarele cazuri:
- Dacă autoturismul prezintă defecțiuni, avarii, zgârieturi sau deteriorări ale vopselei, caroseriei, interiorului (tapițerie, bord), jantelor îndoite sau fisurate, cauciucurilor defecte sau orice alte avarii și defecte care nu au fost menționate în secțiunea "Livrare/Returnare Autoturism". Daunele vor fi cuantificate pe baza raportului internațional online EUROTAX. LOCATORUL va furniza CLIENTULUI, prin e-mail (la adresa specificată în prezentul Contract), un extras al raportului EUROTAX, înainte de încasarea sumei din garanție. CLIENTUL declară expres că este de acord cu această metodă obiectivă de evaluare a daunelor.
- Dacă CLIENTUL nu returnează cheile, documentele și orice alte accesorii primite la preluarea autoturismului;
- Dacă returnarea autoturismului nu se face la ora și locul stabilite între părți, cu excepția cazului în care CLIENTUL notifică LOCATORUL și obține acordul scris al acestuia pentru modificarea datei și locației returnării autoturismului;
- Dacă, la returnarea autoturismului, starea tehnică a acestuia nu corespunde cu cea din momentul preluării de către CLIENT, sau dacă motorul sau cutia de viteze au avarii din cauza utilizării necorespunzătoare. Aceste avarii pot fi fie vizibile și recunoscute de CLIENT, fie descoperite în urma evaluării autoturismului într-un service autorizat, în termen de cel mult 72 de ore lucrătoare de la returnare. CLIENTUL are dreptul de a fi informat prin e-mail, WhatsApp sau orice altă modalitate electronică despre momentul și locația evaluării, la care poate participa;
- Dacă CLIENTUL nu a respectat condițiile stabilite mai sus sau alte obligații din Contractul de închiriere, provocând prejudicii autoturismului;
- Dacă autoturismul închiriat este returnat cu daune care nu sunt menționate în Fișa de Livrare/Returnare Auto, CLIENTUL trebuie să prezinte Procesul-Verbal Constatator (Anexa 2) pentru compania de asigurări și Autorizația de Reparație, ambele semnate de ofițerul de Poliție și cu ștampila secției de Poliție. În caz contrar, LOCATORUL va încasa întreaga sumă a garanției.
3.6.6 Serviciul "GARANȚIA 0" poate fi achiziționat la tariful specificat în Contractul de închiriere, în funcție de numărul de zile de închiriere și clasa autoturismului, cu un cost între 6 Euro/zi și 100 Euro/zi. Acesta reprezintă un angajament opțional al CLIENTULUI prin care:
- Își reduce responsabilitatea financiară la 0 în caz de daună din propria culpă sau din culpa unui autor necunoscut;
- Reduce valoarea Garanției la 0 Euro pentru autoturismele din clasa Standard.
3.6.7 Serviciul "GARANȚIA 0" nu acoperă situațiile în care CLIENTUL:
- A condus sub influența alcoolului, drogurilor sau altor substanțe interzise;
- Nu a oprit autoturismul imediat după producerea unui accident/incident, provocând daune suplimentare;
- Nu a anunțat Poliția sau autoritățile competente și nu a obținut procesul-verbal de constatare în caz de accident;
- Nu a notificat LOCATORUL în termen de 6 ore de la evenimentul rutier și nu a completat declarația pe proprie răspundere privind circumstanțele accidentului la returnarea autoturismului;
- A utilizat autoturismul pentru activități ilegale (de exemplu, contrabandă, transport ilegal de bunuri etc.);
- A condus autoturismul cu o sarcină depășită sau l-a utilizat pentru remorcarea altor vehicule sau obiecte, încălcând specificațiile din certificatul de înmatriculare;
- A condus pe drumuri neautorizate (negre, neasfaltate, forestiere, închise circulației publice) sau în zone inundate, provocând daune autoturismului;
- A utilizat autoturismul în curse sau concursuri auto, rezultând daune;
- A utilizat autoturismul în mod necorespunzător (de exemplu, fumat în interior, distrugerea tapițeriei sau a accesoriilor) și a cauzat daune motorului, cutiei de viteze, roților sau interiorului;
- În cazul furtului autoturismului, nu a predat cheile și dovada furtului (procesul-verbal) întocmit de Poliție și declarația pe proprie răspundere privind circumstanțele;
- A condus autoturismul în afara granițelor României fără acordul prealabil al LOCATORULUI;
- A permis unei persoane neautorizate de LOCATOR să conducă autoturismul, demonstrând acest lucru prin documentele oficiale ale autorităților;
- A alimentat autoturismul cu un combustibil diferit de cel indicat de producător, fapt ce implică obligația CLIENTULUI de a suporta costurile de tractare, reparații și alte cheltuieli asociate.
3.7 ACCIDENTE/INCIDENTE, AVARII SAU FURT
3.7.1 În cazul unui accident/incident sau furt/tentativă de furt, dovedite printr-un document oficial emis de autoritățile competente, CLIENTUL are următoarele obligații, chiar și în cazul în care a achiziționat Serviciul GARANȚIA 0:
- Să nu abandoneze Autoturismul și să respecte legislația în vigoare privind părăsirea locului accidentului;
- Să ia toate măsurile necesare pentru limitarea pagubelor produse;
- Să informeze imediat Poliția din localitatea în care s-a produs accidentul/incidentul, în vederea constatării acestuia și întocmirii documentelor legale;
- Să anunțe LOCATORUL despre producerea oricărui accident/incident, incendiu, furt sau tentativă de furt, chiar și în cazul unei pagube parțiale, apelând numărul de asistență NON-STOP +40 775 507 270, în termen de maximum 6 ore de la producerea accidentului/incidentului;
- Să obțină de la Poliție Procesul-Verbal Constatator, Anexa 2 (pentru compania de asigurări) și Autorizația de Reparație (toate semnate de ofițerul de Poliție și ștampilate de secția de Poliție);
- Să predea LOCATORULUI cheile autoturismului și documentele menționate anterior;
- Să predea LOCATORULUI, la returnarea Autoturismului, Declarația de accident/incident (aflată în torpedoul autoturismului) completată corespunzător, conform realității, cu privire la împrejurările în care a avut loc accidentul/incidentul cu Autoturismul închiriat.
3.8 TAXE/PENALITĂȚI
3.8.1 Prima oră de întârziere față de ora convenită pentru returnarea autoturismului este gratuită. Întârzierea de mai mult de 2 ore va fi sancționată cu echivalentul unei noi zile de închiriere, plus valoarea serviciilor adiționale, conform tarifelor din Contractul de închiriere. Dispozițiile Art. 3.5.8 de mai sus se aplică integral.
3.8.2 Prețul de închiriere și Garanția sunt specificate în Contractul de închiriere și vor fi plătite în avans la livrarea autoturismului. Garanția plătită la momentul închirierii nu poate fi utilizată pentru prelungirea perioadei de închiriere. Dacă CLIENTUL dorește prelungirea perioadei de închiriere, va trebui să obțină aprobarea scrisă a LOCATORULUI și să plătească în avans prelungirea Contractului de închiriere. În cazul în care CLIENTUL nu achită factura la data scadentă, acesta va plăti penalități de 0,5% din valoarea facturii pentru fiecare zi de întârziere. Penalitățile pot depăși valoarea principală a debitului.
3.8.3 Dacă autoturismul este returnat înainte de expirarea perioadei de închiriere, sumele plătite în avans nu vor fi returnate.
3.8.4 Taxele de parcare, taxele speciale de drum, amenzile sau orice alte taxe vor fi suportate integral de către CLIENT.
3.8.5 Combustibilul nu este inclus în prețul de închiriere. CLIENTUL va returna autoturismul cu aceeași cantitate de combustibil cu care a fost livrat, conform secțiunii de Livrare/Returnare Autoturism. În caz contrar, CLIENTUL va plăti contravaloarea combustibilului lipsă, plus o taxă fixă de realimentare de 20 Euro.
3.8.6 Returnarea autoturismului într-o stare excesiv de murdară va fi taxată cu 100 Euro. (Părțile au citit, înțeles și acceptat expres această clauză contractuală). Noțiunea „excesiv de murdar” se referă la situația în care autoturismul necesită curățare detaliată a interiorului, adică mai mult decât spălarea obișnuită. Exemple:
- tapițerie pătată,
- urme de noroi pe bord, scaune sau banchetă,
- resturi perisabile lăsate în autoturism (altundeva decât într-o pungă menajeră), etc.
De asemenea, dacă exteriorul autoturismului nu poate fi inspectat pentru identificarea eventualelor daune/zgârieturi, se va percepe o taxă de spălare de 15 Euro.
FUMATUL ESTE STRICT INTERZIS în toate autoturismele închiriate. Dacă autoturismul este returnat cu dovezi că s-a fumat în interior, CLIENTUL va plăti o penalizare de 100 Euro către LOCATOR.
În cazul în care autoturismul a luat foc sau prezintă arsuri, chiar și parțiale, în interior din cauza fumatului, CLIENTUL va fi RESPONSABIL integral pentru pagubele produse, chiar dacă a achiziționat Serviciul GARANȚIA 0. CLIENTUL va plăti:
- toate daunele, conform devizului de reparație emis de un service autorizat,
- taxa de administrare (reprezentând costuri administrative pentru gestionarea și rezolvarea situației),
- perioada de imobilizare a autoturismului.
Asigurările autoturismului NU ACOPERĂ daunele provocate de fumat.
3.8.7 Alte taxe sau penalități:
- Pierderea cheilor: 150 Euro;
- Pierderea documentelor: 100 Euro;
- Pierderea accesoriilor: 70 Euro;
- Refuzul de a completa Declarația de accident/incident (inclusiv în cazul achiziționării Serviciului GARANȚIA 0): 150 Euro.
În cazul în care autoturismul nu este returnat în data și locația stabilite în Contractul de închiriere, CLIENTUL va suporta integral costurile de recuperare a acestuia, plus o taxă de 150 Euro.
ACORD EXPRES ȘI NEECHIVOC DE DEBITARE ULTERIOARĂ A CARDULUI BANCAR
LOCATORUL își rezervă dreptul de a încasa ulterior de pe cardul bancar al CLIENTULUI următoarele:
- penalități,
- taxe,
- daune produse autoturismului,
- lipsă de combustibil,
- amenzi,
- taxe neachitate,
- perioada în care autoturismul este imobilizat în service din cauza daunelor produse (calculată pe baza numărului de zile de imobilizare înmulțit cu tariful zilnic de închiriere),
- o taxă fixă de administrare de 40 Euro (reprezentând costuri administrative).
CLIENTUL își dă acordul ca LOCATORUL să poată încasa de pe cardul bancar al acestuia orice sumă datorată, în termen de 6 luni de la semnarea Contractului de închiriere, în conformitate cu clauzele contractuale.
3.9 JURISDICȚIE/VALIDITATE
3.9.1 Orice litigiu care decurge din derularea Contractului de închiriere și care nu poate fi soluționat pe cale amiabilă va fi înaintat instanțelor competente situate pe raza teritorială a Judecătoriei Adjud, Vrancea sau a Tribunalului Cluj-Napoca, în funcție de competența materială, ca instanță de fond.
3.9.2 CLIENTUL este de acord că acest Contract de închiriere este guvernat de legislația în vigoare în România și orice acțiune juridică va fi desfășurată pe teritoriul României.
3.10 FORȚA MAJORĂ ȘI CAZUL FORTUIT
3.10.1 Cazurile de forță majoră trebuie notificate de partea afectată celeilalte părți în termen de 3 zile lucrătoare de la data producerii acestora. Sunt considerate cazuri de forță majoră acele evenimente imprevizibile și insurmontabile, independente de culpa părții care le invocă, care fac imposibilă executarea obligațiilor acesteia, precum: pandemii, calamități naturale, stare de război, revoluții, embargouri, acte ale autorităților publice etc. Dovada unui caz de forță majoră se face printr-un certificat de forță majoră emis de autoritățile competente.
3.10.2 Dacă forța majoră durează mai mult de 20 de zile lucrătoare, oricare dintre părți are dreptul de a solicita încetarea Contractului de închiriere, fără ca cealaltă parte să se poată opune, renunțându-se astfel la executarea acestuia. În acest caz, niciuna dintre părți nu va putea solicita despăgubiri, dar fiecare parte va avea obligația de a-și îndeplini toate obligațiile până la data producerii cazului de forță majoră.
3.10.3 Prin caz fortuit se înțelege o împrejurare care provine din activitatea CLIENTULUI sau o împrejurare externă, care nu are caracter extraordinar și care poate fi prevăzută și evitată cu diligența și atenția pe care o persoană obișnuită ar trebui să o acorde.
3.11 DIVERSE
3.11.1 Dacă o instanță constată că una dintre prevederile prezentului Contract este inaplicabilă sau nulă, acest fapt nu va afecta aplicabilitatea celorlalte prevederi, care vor rămâne în vigoare.
3.11.2 Părțile confirmă acceptul expres al tuturor clauzelor contractuale, astfel încât semnarea acestui Contract reprezintă acordul lor deplin asupra termenilor și condițiilor, conform prevederilor art. 1203 Cod Civil.
3.12 NOTA DE INFORMARE PRIVIND PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
3.12.1 Locatorul, Driveway S.R.L., cu sediul la Cluj-Napoca, Str. MIRĂSLĂU, Nr. 2, Apartament 46, Județ Cluj, CUI 51376965, operatorul, prelucrează date cu caracter personal în conformitate cu legislația europeană și națională privind protecția datelor, inclusiv cu Regulamentul UE 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016, referitor la protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestora, abrogând în același timp Directiva 95/46 (denumit în continuare „Regulamentul General privind Protecția Datelor” sau “GDPR”).
3.12.2 Categorii de date prelucrate
În cadrul prezentului Contract, LOCATORUL va prelucra următoarele categorii de date:
- Date de contact și identificare: nume, prenume, seria și numărul de carte de identitate/pașaport, naționalitate, CNP, datele personale relevante (de exemplu, numărul permisului de conducere, data și valabilitatea acestuia, adresă, adresă de e-mail, număr de telefon).
- Informații privind contul bancar: datele contului, precum și informațiile despre cardurile de credit/debit deținute.
- Date de localizare: informații furnizate de sistemul GPS.
- Date referitoare la încheierea contractului: locația de livrare, locația de returnare și durata închirierii.
- Informații privind șoferii adiționali, dacă este cazul.
- Date din documente și alte materiale: orice informații conținute în documente sau alte materiale care includ date cu caracter personal puse la dispoziție în vederea executării prezentului Contract.
- Date privind corespondența cu Operatorul.
- Date despre starea de sănătate: relevante, de exemplu, în cazul producerii unui accident.
3.12.3 Modalități de colectare
Operatorul poate colecta informații de la dumneavoastră prin diverse mijloace, inclusiv, dar fără a se limita la apeluri telefonice, comunicări prin departamentul de servicii clienți, site-ul web și alte surse, inclusiv prin intermediul partenerilor sau furnizorilor de servicii terți.
3.12.4 Transmiterea datelor privind terți
În cazul în care transmiteți Operatorului date cu caracter personal aparținând sau referitoare la o altă persoană fizică, care nu este parte a prezentului Contract, declarați că ați informat acea persoană și ați obținut acordul expres pentru divulgarea acestor date către Operator.
3.12.5 Temeiul legal al prelucrării datelor
Operațiunile de prelucrare a datelor cu caracter personal se vor efectua numai dacă:
- sunt necesare pentru încheierea sau executarea unui contract;
- sunt impuse de o obligație legală a Operatorului;
- se bazează pe consimțământul dumneavoastră expres și liber exprimat, dacă este cazul;
- se efectuează în scopul intereselor legitime ale Operatorului sau ale unui terț.
3.12.6 Scopurile prelucrării
Operatorul va prelucra datele dumneavoastră în vederea:
- gestionării solicitărilor primite din partea dumneavoastră;
- derulării relației contractuale;
- respectării obligațiilor legale (de exemplu, raportarea către autoritățile fiscale);
- gestionării oricăror solicitări provenite din partea autorităților.
3.12.7 Comunicarea datelor către terți
Operatorul poate comunica datele dumneavoastră cu caracter personal către:
- consultanți, experți sau parteneri externi care oferă asistență (de exemplu, avocați externi);
- autorități publice, instanțe judecătorești sau organisme arbitrale;
- furnizori de servicii, agenți sau antreprenori care asistă Operatorul în furnizarea serviciilor.
3.12.8 Drepturile dumneavoastră
Cu excepția cazului în care legea prevede altfel, aveți următoarele drepturi:
- Dreptul de acces: să primiți confirmarea din partea Operatorului că datele dumneavoastră sunt prelucrate, să beneficiați de acces la aceste date și să primiți informații despre modul de prelucrare;
- Dreptul la rectificare: corectarea, fără întârzieri nejustificate, a datelor inexacte și/sau completarea datelor incomplete;
- Dreptul la ștergere (dreptul de a fi uitat): solicitarea ștergerii datelor cu caracter personal, în cazul în care acestea nu mai sunt necesare pentru scopurile pentru care au fost colectate, dacă nu există alt temei juridic pentru prelucrare, dacă au fost colectate ilegal sau în vederea respectării unei obligații legale;
- Dreptul la restricționarea prelucrării: aplicabil în situația în care contestați exactitatea datelor cu caracter personal.
4. Contract
Contractul de închiriere autoturism încheiat între DRIVEWAY și Client devine valabil din momentul semnării acestuia la oricare dintre punctele de lucru ale DRIVEWAY.
5. Protecția datelor cu caracter personal
Societatea prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și circulația liberă a acestora, și în conformitate cu abrogarea Directivei 95/46/CE.
6. Diverse
DRIVEWAY își rezervă dreptul de a modifica în orice moment, fără notificare prealabilă, conținutul site-ului. Responsabilitatea Utilizatorilor/Clienților este să verifice periodic condițiile de utilizare ale site-ului și să se informeze asupra prețurilor, clauzelor contractuale și altor detalii relevante.
În conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor, orice sesizări sau reclamații referitoare la produsele puse la dispoziție de DRIVEWAY pot fi adresate Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, prin telefon la 0219414 (linie telefonică gratuită) sau prin completarea formularului de reclamație disponibil pe www.anpc.gov.ro. De asemenea, sesizările pot fi direcționate Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor al Municipiului București, cu sediul în Str. Transilvaniei nr. 2, sector 1, cod 010798, tel.: 021/310.63.75 - birou reclamații, fax: 021/310.63.80, email: reclamatii.bucuresti@opc.ro.
7. Legea aplicabilă. Litigii
Drepturile și obligațiile Utilizatorilor și ale Administratorului site-ului, stipulate în Termenii și Condițiile de utilizare, precum și toate efectele juridice ale acestora, vor fi interpretate și guvernate de legea română în vigoare. Orice litigiu născut din sau în legătură cu acești Termeni și Condiții va fi soluționat amiabil. În cazul în care nu se ajunge la un acord, litigiul va fi soluționat de instanțele competente din raza teritorială a municipiului Adjud sau a Cluj-Napoca.
8. Limitări
Utilizatorul este responsabil pentru întreaga sa activitate în cadrul serviciilor sau în legătură cu acestea. Orice utilizare frauduloasă, abuzivă sau ilegală a serviciilor/site-ului, sau orice acțiune care contravine termenilor și condițiilor DRIVEWAY sau intereselor DRIVEWAY și ale altor utilizatori, va conferi DRIVEWAY dreptul de a suspenda sau întrerupe, la discreția sa, accesul utilizatorului la servicii sau la site, fără obligația de a plăti despăgubiri.
În limita maximă permisă de lege, DRIVEWAY nu își asumă răspunderea pentru conținutul site-ului sau pentru utilizarea defectuoasă a serviciilor de către utilizatori. DRIVEWAY va depune toate eforturile rezonabile pentru a asigura acuratețea și funcționalitatea site-ului și va încerca să corecteze orice erori sau omisiuni în cel mai scurt timp.
Utilizatorii înțeleg și acceptă că furnizarea serviciilor poate fi afectată de factori obiectivi și că serviciile, conținutul și site-ul sunt puse la dispoziție pe principiul „așa cum sunt” și „așa cum sunt disponibile”. Utilizatorii folosesc aceste servicii pe propriul risc.
În niciun caz, indiferent de circumstanțele invocate, DRIVEWAY nu va răspunde pentru: (a) orice sumă mai mare decât valoarea efectiv plătită de utilizator/client către DRIVEWAY cu titlu de preț contractual; (b) daune indirecte, pierderi de profit sau alte pierderi economice rezultate din utilizarea serviciilor. DRIVEWAY va fi responsabil doar pentru suma efectiv plătită de utilizator/client în cadrul contractului.
Utilizatorii/Clienții înțeleg și acceptă că DRIVEWAY este exonerat de răspundere în cazul întreruperilor sau defecțiunilor tehnice ale site-ului sau serviciilor, dacă acestea nu sunt cauzate de culpa gravă a DRIVEWAY. De asemenea, DRIVEWAY este exonerat de răspundere în cazurile de forță majoră, inclusiv erori tehnice, lipsa conexiunii la internet, atacuri informatice, viruși, acces neautorizat sau grevă.
9. Modificarea Termenilor și Condițiilor
Administratorul site-ului își rezervă dreptul de a modifica oricând Termenii și Condițiile, fără a fi necesară notificarea prealabilă a utilizatorilor. Orice modificare va fi considerată acceptată de către utilizatori prin simpla utilizare a site-ului sau accesarea acestuia după implementarea modificării. Neacceptarea modificărilor implică obligația utilizatorului de a înceta utilizarea site-ului și a serviciilor.

